Εκφράζουμε την πλήρη διαφωνία μας με την ίδρυση και λειτουργία των Ωνασείων σχολείων, που όπως έχει εξαγγελθεί θα λειτουργήσουν και στα δυτικά προάστια. Η δημιουργία τους οδηγεί σε περαιτέρω κατηγοριοποίηση των σχολείων πλήττοντας τα μορφωτικά δικαιώματα της μεγάλης πλειοψηφίας των παιδιών.

Η κυβέρνηση λέει ότι παρέχει «ίσες ευκαιρίες» πρόσβασης στα αναβαθμισμένα σχολεία (Πρότυπα, Πειραματικά, Ωνάσεια κλπ) σε όλους τους μαθητές. Το ζητούμενο, όμως, δεν είναι οι «ευκαιρίες» αλλά τα μορφωτικά δικαιώματα που πρέπει να παρέχονται ισότιμα σε όλα τα παιδιά. Όλα τα σχολεία μπορούν και πρέπει τον 21 ο αιώνα να αναβαθμιστούν και λειτουργούν ως «Πρότυπα». Η διαφοροποίηση των σχολείων που αποτελεί τον πυρήνα της κυβερνητικής πολιτικής οδηγεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων που λίγοι θα πηγαίνουν στα «καλά» σχολεία και οι πολλοί θα στοιβάζονται στα υπόλοιπα υποβαθμισμένα.

Η εισαγωγή με εξετάσεις σε αυτά τα σχολεία είναι δεδομένο, αποδεικνύεται και από τη σχετική εμπειρία των Προτύπων, ότι θα οδηγήσει παιδιά του δημοτικού να ανταγωνίζονται για μια θέση σε αυτά οδηγώντας τα στα φροντιστήρια από την παιδική, κιόλας, ηλικία.

Επίσης, το γεγονός ότι στα σχολεία αυτά θα μπορούν να εισαχθούν μόνο όσοι επιτύχουν στις εξετάσεις θα αναγκάσει τα περισσότερα παιδιά που ζουν στις περιοχές που γειτνιάζουν με αυτά να πάνε σε σχολεία που θα είναι μακριά από το σπίτι τους.

Το σωματείο μας απαιτεί να σταματήσει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τα Ωνάσεια και γενικότερα η πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Διεκδικούμε ίδια, υψηλού επιπέδου, μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά. Με τον αγώνα μας να διασφαλίσουμε ότι η εκπαίδευση θα παραμένει δημόσιο αγαθό, προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Εκφράζουμε την πλήρη διαφωνία μας με την ίδρυση και λειτουργία των Ωνασείων σχολείων, που όπως έχει εξαγγελθεί θα λειτουργήσουν και στα δυτικά προάστια. Η δημιουργία τους οδηγεί σε περαιτέρω κατηγοριοποίηση των σχολείων πλήττοντας τα μορφωτικά δικαιώματα της μεγάλης πλειοψηφίας των παιδιών.

Η κυβέρνηση λέει ότι παρέχει «ίσες ευκαιρίες» πρόσβασης στα αναβαθμισμένα σχολεία (Πρότυπα, Πειραματικά, Ωνάσεια κλπ) σε όλους τους μαθητές. Το ζητούμενο, όμως, δεν είναι οι «ευκαιρίες» αλλά τα μορφωτικά δικαιώματα που πρέπει να παρέχονται ισότιμα σε όλα τα παιδιά. Όλα τα σχολεία μπορούν και πρέπει τον 21 ο αιώνα να αναβαθμιστούν και λειτουργούν ως «Πρότυπα». Η διαφοροποίηση των σχολείων που αποτελεί τον πυρήνα της κυβερνητικής πολιτικής οδηγεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων που λίγοι θα πηγαίνουν στα «καλά» σχολεία και οι πολλοί θα στοιβάζονται στα υπόλοιπα υποβαθμισμένα.

Η εισαγωγή με εξετάσεις σε αυτά τα σχολεία είναι δεδομένο, αποδεικνύεται και από τη σχετική εμπειρία των Προτύπων, ότι θα οδηγήσει παιδιά του δημοτικού να ανταγωνίζονται για μια θέση σε αυτά οδηγώντας τα στα φροντιστήρια από την παιδική, κιόλας, ηλικία.

Επίσης, το γεγονός ότι στα σχολεία αυτά θα μπορούν να εισαχθούν μόνο όσοι επιτύχουν στις εξετάσεις θα αναγκάσει τα περισσότερα παιδιά που ζουν στις περιοχές που γειτνιάζουν με αυτά να πάνε σε σχολεία που θα είναι μακριά από το σπίτι τους.

Το σωματείο μας απαιτεί να σταματήσει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τα Ωνάσεια και γενικότερα η πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Διεκδικούμε ίδια, υψηλού επιπέδου, μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά. Με τον αγώνα μας να διασφαλίσουμε ότι η εκπαίδευση θα παραμένει δημόσιο αγαθό, προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Share This Story, Choose Your Platform!